BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

About Me

My photo
Dungun, Malaysia
nitt..sempoi, agak pemalas, kasor, mudoh base...xsuke mnde yg remeh or yg crewet.. cepat marah tp kejap jer.. agak pelupa, suka membuang masa dimerata-rata tempat, time jiwang lentok gak hahaha... kuat nangis, klu xde kes pon nangis gak (bukan mnja k, tp hobi hahaha)... suka majuk and org pujuk..... klu x pujuk, waser mcm nok sepak jer...xmakan nasi byk, bukan jenis xnk mkn...tp takot makin gemok..hu..suke timbang berat badan,suka bersembang+mengumpat(sikit2), suke gelak jahat..and last...aku suke cari pasal, pastu xpasal2 dapat pasal hahahaha...

my bro

my bro

Sunday, September 27, 2009

ari rayer..

rayer ptama..

hmm..ari ni biase2 jer...
pg lps g ssmayang, gi ziarah kubur arwah ayh aku..
pastu...duk umah basuh pinggan n layan tetamu huhuhu..
rutin aku ari 1st raya...mmg xleh nk mlencong..
tp...sebelah petang, kebiasaannya, balik umh tok aku kat jerangau... dkat dgn umh tihah..kwn skolah aku...so, aku tigal mak aku kt umah tok...then melencong kerumah tihah,,...n per ag..g lepak umh mek daa r plok..hehe.. x r bosan ngat raya 1st aku..hu

juadah rayer...mcm biase r....'rojok kateh'..tu mmg menu utama kluarga aku tiap2 kali raya..
aku pun x tau...mmg dari dulu lg...smnjak aku lahir ke bumi n aku dh bleh bfirkir..
family aku xpernah miss buat rojok kateh...w/pun menu sampingn yg laen ade gk r..nasi minyak ker..,nasi himpit ker...yg penting...rojok kateh mmg ade...
kakak ipar aku pernah tanye...knape slalu jer buat menu ni...xnk tukar ker????
tp...ntah...xde jawapan untuk itu...mmg naluri kluarga aku..dah sebati dgn rojok kateh pd raya pertama....
tp abg sulong aku ade jwb...ni salah satu menu...arwah ayah aku..
kire...ni salah satu cara untuk kami sekeluarga untuk mengingati arwah..........................................
pernah satu ketika raya dulu..skali tu...mmg kaki lembu susah nk dapat...
family aku risau giler...rase suram jer...rse mcm sedih..mcm ade yg kurang...
tp nasib baik gk...ad kaki.. w/pun hanya dpt dua batang...kami tetap akan buat rojak kateh!!!!
bagi family aku...menu tu...byk memberi kenangan ketika arwah masih ade...sbab itulah...kami tidak pernah mengeluh...w/pun smpai pagi, terpaksa menyiang daging...
bile buat menu tu...satu family aku bkerjasama... rasa macam arwah ayh aku ade join skali... gelak ketawa bersama.....w/pun dah 12 tahun...12 kali raya tanpa dia disisi...
so...kesedihan tu kurang r bile dgr takbir raya.....
bagi kami... kalo arwah ayah aku ada..die mesti gembira...
sbab anak2 die masih ingat menu ksukaan die...

rayer kedua
hmm...ari ni xbesh gk...xleh jln2..
nseb baek gk...ade gak membr2 skolah rendah aku yg dtg melawat aku huhu..
ari ni, b janji nk dtg......
pergh!!...die x muncul2 pun boh!!!!!
uish..sakit gk waser...tp xpe r..nk wat gane...die kne consider psl kwn2 die gk...

raya ke3
hari yg paling mencabar hahaha..
aku jln beraya ke KT hehe...smpai ke k.berang tu!!...huhu..
mule2..aku n tihah g umh2 kwn skolah aku...umh qila, noli, shida..n umh pokya..tp jpe gk kwn2 lame yg laen, soleh, farid...sbb janji nk jupe umh pokya..

pastu, aku ade gk janji dgn bdk2 upsi..nk g umh diorg...janji smpai umh ecah, tghari...upenye, asar bru smpai umh die huhu..jalan jem boh!!!!...kt ajil tu, ade dua accident...
tp x r jem ane...time aku otw gi umh ecah, sempat ag singgoh umh noli n shida hahaha...bak kate zul..."mu g jem umh org, mmg r lame"...haha....cian ecah...smpai umh die...kami x mkn pn...pnat2 dier wat nasi minyak huhu,...kejor mase boh!!
pastu, aku ecah n fatihah, g umh jaa...mkn gk r umh die...yer wat nsi kunyit..
pastu aku, ftihah, jaa n ecah...ke destinasi yg terakhir.... umh mek tan.. mkn sate etan...besh2...
leh r upoh yer wat ekgi hihi...smpai maghrib boh!!!...kitorg btolak balik lps magrib...
pkul 9.45mlm bru smpai umh aku...hu

hmm...pastu...ari2 laen, aku duk umh je r...mghabiskan sisa2 cuti aku...26hb, shari sblm g upsi...bru jpe b..xde g ane pn...lepak2 kt kuala abg jer...

0 comments: